Marketing advertentie tips in de B2B wereld.

Meer B2B-adverteerders gebruiken automatiseringstools en machine learning om de prestaties te verbeteren, de efficiëntie te vergroten en tijd te besparen voor de zoekmachine marketing. Enkele van onze favoriete geautomatiseerde functies – geautomatiseerde biedstrategieën, responsieve zoekadvertenties en het optimaliseren van advertentieroulatie in Google Ads – zullen in 2021 aan populariteit blijven winnen. We verwachten ook een grotere acceptatie van biedingen tijdens de veiling, dynamische extensies en dynamische zoekadvertenties terwijl B2B-adverteerders hun betaalde zoekmachinemarketing campagnes willen optimaliseren en schalen.

Bij het evalueren van geautomatiseerde biedstrategieën voor accounts voor het genereren van leads, hoef je je geen zorgen te maken over hogere CPC’s, aangezien je waarschijnlijk meer betaalt voor klikken van hogere kwaliteit voor de zoekmachine marketing. Als je een groot aantal leads tegen een lage CPL ziet, zit je in de goede richting. En stel de doel-CPA altijd in op basis van het gemiddelde van de afgelopen 30 dagen, zelfs als dit hoger is dan jouw doel. Anders zie je een afname van het leadvolume.

Online videoadvertenties zijn tijdens COVID-19-tijden belangrijker geworden voor B2B-marketeers. B2B-kopers gebruiken vaker online videoadvertenties om aankoopbeslissingen te onderbouwen: 64% van de B2B-kopers gebruikt meer online video en 51% maakt vaker gebruik van zoeken. We verwachten dat B2B-adverteerders hun YouTube-investering in 2021 verhogen en videocampagnes lanceren om zowel merkbekendheid te genereren als leads te genereren. Bovendien zullen B2B-adverteerders meer investeren in het maken van video-inhoud – en de nieuwe bèta’s van YouTubes zullen het maken van die inhoud gemakkelijker maken.

Geef voor een videostrategie met een volledige trechter prioriteit aan video’s die 6, 15 en 30 seconden lang zijn, aangezien korte video’s gebruikers het meest aansporen om bepaalde verrichtingen te doen. Vermijd ook verkoopvideo’s en probeer video’s te maken die de persoonlijkheid van jouw merk laten zien, zodat je in contact kunt komen met jouw publiek.